12 jan. 2016

Jeep sætter global salgsrekord for fjerde år i træk

Med flere end 1,2 millioner solgte biler på verdensplan satte Jeep i 2015 for fjerde år i træk global salgsrekord. Salget er det største i Jeeps 75-årige historie og en stigning på hele 22 procent i forhold til 2014. USA er markedet, der driver væksten, men også i Danmark er salget af den ikoniske firehjulstrækker en succes.

Fra 40'ernes militærbiler til nutidens SUV'ere har Jeep stået for frihed, eventyr, originalitet og passion. Jeep fejrer i år 75-års jubilæum, og man starter med at fejre jubilæumsåret med den gode nyhed om, at Jeep fortsatte den globale salgssucces i 2015. For fjerde år i træk leverede Jeep en global salgsrekord. 1.237.583 Jeeps er kørt ud fra forhandlere verden over, hvilket er en stigning på 22 procent i forhold til 2014.

"2015 er andet år i træk, hvor der bliver solgt flere end én million Jeeps over hele verden, og det er sjette år i træk, at salget af Jeep stiger globalt og i USA. 2015-salget er det højeste samlede salg i Jeeps 75-årige historie", siger Mike Manley, præsident og CEO for Jeep, og fortsætter: "Vi introducerede den helt nye Renegade, som har begejstret forbrugere over hele verden, men vi er særligt glade for, at flere Jeep-modeller præsterede det bedste årlige salg nogensinde, både globalt og i USA".

Ifølge den nye salgsopgørelse er USA markedet, der driver væksten med 865.028 solgte biler i 2015, hvilket er en stigning på 25 procent i forhold til året før. Salget af Jeeps i Europa, Mellemøsten og Afrika steg med 56 procent, mens Latinamerika præsterede en stigning på 135 procent i 2015.

Jeep blev genintroduceret på det danske marked for 2 år siden, og det ikoniske bilmærke mærker stigende opmærksomhed fra de danske bilentusiaster. FCA Denmark, som importerer Jeep, er tilfredse med salget der følger planen med et salg på 60 enheder i 2015 fra de 2 forhandlere i Nærum og Fredericia. Salget i 2015 er mere end en fordobling i forhold til 2014.

Om Jeep

Med 75-års legendarisk historie bag sig er Jeep den originale SUV med ægte off-road egenskaber, stærke motorer og et højt udstyrsniveau. En bil, der henvender sig til de, som søger ekstraordinære eventyr og har brug for en bil der kan komme frem i uvejsomt terræn og alt slags vejr.

I Danmark består Jeep modelprogrammet af: Renegade, Cherokee, Grand Cherokee og Wrangler. Seneste Jeep nyhed er den ekstreme Grand Cherokee SRT med 6,4 liters HEMI V8-motor og 432 heste. Alle Jeep modeller leveres også på gule plader.

FAKTA:

Globale salgstal for 2015 fordelt på modeller:
• Cherokee: 295.081 biler
• Grand Cherokee: 277.236 biler
• Wrangler: 255.283 biler
• Renegade: 158.351 biler
• Patriot: 143.003 biler
• Compass: 108.626 biler

____________________________________________________________________________

Jeep pressebilleder kan downloades her:

For yderligere information kontakt venligst:

Steffen Holm