31 okt. 2017

Nye ansigter i FCA gruppens danske ledelse

FCA Denmark, importøren af Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo samt Jeep, kan nu præsentere en række ændringer i den danske organisation, som betyder nye ansigter i ledelsen. Målsætningen er vækst og at vinde flere markedsandele.

Nye ansigter i FCA gruppens danske ledelse

FCA Denmark, den danske importør af Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo samt Jeep, har gennemført en omorganisering af virksomheden og ledelsesstrukturen. Organisationen er nu fuldt fokuseret på det danske marked, og som led i organisationsændringen er der hentet nye profiler ind.

Ny country manager er den 42-årige franskmand Simon Rivier, der er kommet til FCA Denmark efter 14 år hos Citroën i Frankrig, Italien og herhjemme. Hos Citroën har han bestredet en række stillinger, blandt andet som adm. direktør for det danske og svenske marked. Simon Rivier refererer til hollænderen Bastiaan De Groot, baseret i Stockholm, der har stået i spidsen for den nordiske FCA organisation siden begyndelsen af 2017. For Simon Rivier er det en spændende opgave at bidrage til at give koncernens fire bilmærker et yderligere skub frem på det danske marked.

"Som bilentusiast er det en unik mulighed at få lov til at arbejde med velkendte og ikoniske mærker som Fiat, Alfa Romeo og Jeep. Jeg ser et stort potentiale i at omsætte endnu mere af det høje kendskab, som vores mærker nyder godt af, til øget salg og større markedsandele i samarbejde med vores forhandlere", siger Simon Rivier og fortsætter:

"Vi kan med stor tilfredshed konstatere, at Alfa Romeo er det hurtigst voksende mærke i Danmark i 2017, og vi forventer fortsat fremgang med den nye registreringsafgift, som har givet store prisnedsættelser på alle Alfa Romeo modeller. Samtidig har vi store forventninger til, at den nye Fiat Tipo, det komplette Alfa Romeo modelprogram med Giulia og Stelvio, den forestående lancering af den nye Jeep Compass samt det komplette varebilsprogram fra Fiat Professional vil gøre os endnu mere konkurrencedygtige i et marked, der er i konstant bevægelse og forandring".

Med organisationsændringen følger to nyansættelser, mens en række nuværende ansatte har fået nye og udvidede ansvarsområder. Claus Nedergaard, som kommer fra en stilling som salgschef hos ALD Automotive, er tiltrådt som flådechef, mens tidligere netværkschef Andreas Hall-Frederiksen er blevet salgschef med ansvar for Fiat Professionals komplette varebilsprogram. Ny netværkschef er Søren Ellingsgård Ovesen, som har ansvaret for det samlede forhandlernetværk og for uddannelse.

Inden for personbilsområdet er Martin Bager Wahlstrøm udnævnt som salgs- og marketingdirektør. Endelig er Jonas Lichtenberg tiltrådt som marketingchef for personbilerne med fokus på en markedsspecifik og lokal forankring af marketingarbejdet. Jonas Lichtenberg kommer fra en tilsvarende stilling hos Skoda Danmark.

For hele eftermarkedet, MOPAR organisationen, er John Macdonald tiltrådt som ny eftermarkedsdirektør med base i Stockholm.

Ifølge Simon Rivier står FCA Denmark nu meget stærkt positioneret med et komplet modelprogram til alle danske kunder i alle segmenter, med stærke tilbud til både privatkunder og flådekunder samt til de professionelle erhvervskunder med det brede modelprogram fra Fiat Professional.

___________________________________________________________________________________

Billedtekst:
Øverst fra højre: Søren Ellingsgård Ovesen, Andreas Hall-Frederiksen, Jonas Lichtenberg. Nederst fra højre: Martin Bager Wahlstrøm, Simon Rivier, Claus Nedergaard

For yderligere information kontakt venligst:

Steffen Holm
Pressechef, FCA Denmark A/S